Bussresa till Aspö den 29 maj 2012

Den 29 maj åkte vi på bussresa till Aspö tillsammans med Synskadades- och Hörselskadades föreningar.

Den 29 maj åkte vi tillsammans med Synskadades- och Hörselskadades föreningar på en gemensam bussresa till Aspö. Det var Sven-Gunnar Månsson i Kyrkhult som hade satt ihop resan och Cederholms buss i Vinslöv stod för bussen. Vi var 41 stycken medlemmar som steg på i Olofström klockan 9 på tisdagsmorgonen och sedan plockade vi upp en i Pukavik och en i Karlshamn innan vi åkte ut på E22:an och styrde kosan mot Karlskrona.
Tina Bosson guidade oss på hela resan med både fakta och små berättelser och det blev många glada skratt.
Från Karlskrona tog vi vägfärjan ut till Aspö, en resa på ca 20 minuter och en del av oss hann dricka lite medhaft kaffe på båtturen.
Ute på Aspö var det smala väga med många stenmurar överallt, många fina hus och gott om syrener som blommade. Vi tog en liten tur in i kyrkan på ön och där blev det riktigt trång när alla ville in och titta.
Sedan styrde bussen mot Drottningskärs kastell som är en gammal fästning med väldigt god mat i en annorlunda lokal. Vi åkte en rundtur på ön innan det var dax att vända åter mot vägfärjan och återresa till Karlskrona där vi fick en ny rundtur med alla möjliga sevärdheter som Rosenbom, statyn av Nils Holgersson, Residentet, Ulrica Pia, Björkholmen, Dragsö, Saltö, gästhamnen m.m. och sist en tur upp på utsiktsberget innan resan gick vidare till Ronneby.
I Ronneby stannade vi vid den fina restaurangen Putt In och drack eftermiddagskaffe med frallor och småkakor, sen blev det en runda förbi brunnspaken och stadshuset innan resan gick åter till Olofström, alla säkert både nöjda, glada och lite trötta.

Inga artiklar hittades