Sölvesborgs 35-års jubileum den 21 oktober 2012

Uppvaktning vid Sölvesborgs 35-års jubileum

Söndagen den 21 oktober 2012 uppvaktade reumatikerföreningen Olofströms styrelse Reumatikerföreningen Sölvesborg som firade 35-års jubileum. Det var 25 medlemmar och inbjudna gäster som träffades för middag på Nakterhusen i Sölvesborg. Till förrätt bjöds det på laxtårta och till middag helstekt karré med rostade grönsaker, svampsås och potatisgratäng.
Efter musikunderhållningen av Stefan Nilsson så blev det dikt, historik och utdelning av förtjänstnål som tilldelades Carina Friberg för 10 års jobb i styrelsen, nålen utdelades av reumatikerdistriktet Blekinges ordförande Inga-Lill Johansson. Gästerna som bestod av de övriga lokalföreningarna, Distriktet och av HSO Sölvesborg fick sedan ordet och överlämnade penninggåvor.
Kvällen avslutades med kaffe och Kopparstrådets berömda pärontårta.

Närvarade gjorde: Lena Ivarsson, Kenita Jönsson och Åsa Moberg-Axelsson